לשון הרע והגנת הפרטיות

לשון הרע והוצאת דיבה

מטרתו של חוק איסור לשון הרע, תשכ”ה-1965 הוא למעשה בהגנה על של שמו וכבודו של אדם ולפיכך קובע החוק כי “לשון הרע” היא דבר אשר פרסומו עלול, בין היתר, להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה לבוז או ללעג מצדם.

הגשת תביעה בגין איסור לשון הרע / הוצאת דיבה

חשוב לדעת כי גם תאגיד (ולא רק אדם בשר ודם) יכול להיפגע מפרסום לשון הרע או הוצאת דיבה כלפיו ולהגיש תביעה בגין איסור לשון הרע שנעשתה כלפיו. בהתאם לדין, בתביעה על לשון הרע, בית המשפט רשאי לחייב את הנתבע בפיצויים, ללא הוכחת נזק בסכום של למעלה מ-70,000 ש”ח ואף בכפל פיצוי אם הוכח כי לשון הרע פורסמה בכוונה לפגוע. בהתאם להגדרת הדין, ע”מ שאמירה או דבר כלשהו ייכנס להגדרת “לשון הרע” בחוק, יש צורך, בין השאר, כי האמירה או הדבר ייחשף או יהיה בנוכחותם של שני אנשים לפחות, ביניהם מי שהשפילו או השמיצו אותו. כמו”כ, יש צורך כי הפרסום יהיה פומבי (כגון, בפייסבוק, בטוקבק, בעיתונות, ראיון בתקשורת, ברדיו ועוד).

משרד שוק & נחמן מעניק שירותי ייעוץ, טיפול וליווי משפטי בכל הנוגע לאיסור לשון הרע, לשון הרע / הוצאת דיבה באינטרנט,(לרבות, לשון הרע בפייסבוק) והוצאת דיבה. אנו מייצגים נתבעים ותובעים בכל הערכאות וערוכים להעניק ייעוץ משפטי וליווי משפטי בכל הנוגע לתחום זה, הן באם המדובר בדבר לשון הרע או הוצאת דיבה, המפורסם באמצעי המדיה המודפסים (עיתונות וכיו”ב) והן אם המדובר בדבר לשון רע המפורסם באמצעי המדיה הדיגיטליים ובין אם המדובר בלשון הרע / הוצאת דיבה באינטרנט.

הגנת הפרטיות

תחום נוסף אשר משרדנו עוסק בו הוא תחום הגנת הפרטיות, ובפרט בסוגיות בתחום הגנת הפרטיות הנוגעות לרשת האינטרנט, תחום טכנולוגי אשר משתנה באופן תדיר.

בתוך כך, משרדנו מעניק ומייעץ בתחומי הגנת הפרטיות בכל הנוגע לפרטיות ברשת האינטרנט, תוכנות, אפליקציות שונות, רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, ועוד), רישום וייעוץ בנוגע למאגרי מידע, רישום מאגר מידע, עבודה בהתאם לדיני הגנת פרטיות, ייעוץ וליווי משפטי מקיף ומקצועי לבעלי אתרי אינטרנט רבים בתחומים שונים, הכנת הסכמי מדיניות פרטיות, פרטיות במקום העבודה  ועוד.

קראו גם על: ליווי משפטי בנושא דיני אינטרנט וטכנולוגיה

כך לדוגמה, על אף שמרבית בעלי אתרי האינטרנט, התוכנות והאפליקציות המחזיקים מאגרי מידע, אינם מודעים לכך כלל – החוק מחייב במקרים מסוימים רישומו של מאגר מידע.  אי רישום מאגר מידע מקום בו נדרש לרשום מאגר מידע, הוא עבירה פלילית. לפיכך, מקום בו היה נדרש רישומו של מאגר מידע, אך המאגר לא נרשם כחוק – מנהל, מחזיק או משתמש במאגר מידע בניגוד להוראות החוק ייתכן ועובר עבירה פלילית שעונשה מאסר שנה. 

על כן מומלץ לעוסקים בתחום לפנות לעורך דין העוסק בדיני לשון הרע ופרטיות לשם קבלת ייעוץ משפטי קונקרטי לעניינם.