עו"ד אינטרנט – למה אני צריך תקנון לאתר האינטרנט שלי?

תקנון לאתר האינטרנט – האם יש באמת צורך בכך?

תקנון לאתר אינטרנט או לאפליקציה, או שיש המכנים אותו גם תנאי שימוש לאתר אינטרנט או לאפליקציה, הוא הסכם משפטי לכל דבר ועניין אשר נכרת בין בעלי אתר האינטרנט לבין הגולש או המשתמש באותו אתר ולעיתים גם מסדיר משפטית גם את מערכת היחסים בין המשתמשים באותו האתר, בינם לבין עצמם (לדוגמה ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ויוטיוב).

מדוע חשוב לי כבעל אתר או אפליקציה לכלול תקנון באתר האינטרנט או באפליקציה שלי?

באינטרנט ישנה הנחה רווחת אך שגויה שאי-הסדר וחוסר הוודאות שולטים, גם מבחינה משפטית- והכל מותר. אך זו כאמור הנחה שגויה מהיסוד ולכן נכון להדגיש ולהבהיר לכל המשתמשים והגולשים באתר האינטרנט שלכם מהם התנאים לשימוש באתר שלכם, לרבות בשירותים שמתאפשרים בו, וכן בנוגע הוראות הנוגעות להזמנה, שיווק ומכירה של מוצרים או שירותים באמצעותו.

לדוגמה- האם מותר למשתמש באתר אינטרנט מסוים להעתיק ממנו תמונה לשם פרסומה באתר האינטרנט של אותו משתמש? תלוי. במה? בתנאי השימוש של האתר (ככול שישנם). האם מותר לבעלי אתר אינטרנט להסיר פרסום שכתב משתמש בפורום באותו אתר אינטרנט? תלוי. במה? בתקנון השימוש באותו פורום/אתר. דוגמאות אלו ממחישות את הצורך בהכללתו של תקנון אתר כך שתהא וודאות וסדר בזירה שלנו- כלומר, באתר האינטרנט שלנו.

למעשה, בתקנון (או תנאי שימוש) לאתר אינטרנט, אותו אנו כעו"ד דיני אינטרנט עורכים, אנו מגדירים את מערכת היחסים המלאה והשלמה בין בעלי האתר לבין המשתמש בו. בין השאר, בהסכם שכזה לרוב, עורך דין אינטרנט, יפרט התייחסות לשירותים הניתנים באתר האינטרנט, לאחריות של המשתמש באתר לפרסומים שנעשים על ידו באתר, להתחייבויות של בעל האתר ושל המשתמש בו, לזכויות המשתמש והיקפן לעשיית שימוש באפשרויות השונות הכלולות באתר (כגון מערכת פורומים, צ'טים, טוקבקים, העלאת תכני משתמש ועוד), להגנה על הקניין הרוחני של בעל האתר, בתכני האתר, בתמונות ובתצלומים בו, להסדרת מידת אחריותו של בעלי האתר ולהגבלת האחריות שלו (בין היתר בנוגע לתכנים באתר), לתהליך שינקט על ידי בעל האתר במקרים בהם תתקבל תלונה בדבר הפרת זכויות יוצרים או לשון הרע, להגבלת האחריות של בעלי האתר בסיטואציות מגוונות (כגון השבתה או קריסה של האתר וכו') ועוד.

אם אתר האינטרנט הוא למעשה חנות מקוונת לפרסום, שיווק ומכירה של מוצרים – אז בתנאי השימוש, עו"ד דיני אינטרנט, יפרט ומידע נרחב בנוגע המוצרים הנמכרים והמשווקים, אופן הרכישה, התייחסות לדיני הגנת הצרכן, אופן ותנאי ביטול עסקה, מידע בדבר אספקת המוצרים ומשלוחים ועוד.

לכן, על תנאי שימוש לאתר (או תקנון) להיכתב באופן המתואם וספציפי לכל אתר ואתר, למאפייניו, לשירותיו ולפעילויות שמתקיימות במסגרתו.

משרדנו, משרד עו"ד דיני אינטרנט, המעניק טיפול וייעוץ שוטף בתחום דיני האינטרנט, סייבר וטכנולוגיה ומלווה בעלי אתרי אינטרנט רבים, ישמח לסייע גם לכם – בין אם בהכנת תקנון המותאם לאתר האינטרנט שלכם וכמובן בכל נושא אחר בתחומי עיסוקנו.

 

אהבת את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin